til livs allerede fra starten

Test af scenarier
For at man kan komme diverse scenarier til livs allerede fra starten af, så er der blevet opstillet en brugertest med 5 forskellige brugere/kunder igen hvor der er blevet opstillet fire forskellige scenarier, uden rent faktisk at give dem svaret.
På denne måde, kan man se hvis der er nogle ting som ikke er lige så tydelig som kunden gerne vil have, eller hvis der er nogle problemer på shop siden som er nødvendig at ændre med det samme.

De fire forskellige scenarier i denne test har været:
Scenarie 1:
Du har lyst til at bestille noget sushi til dig og din kæreste, du går ind på kings hjemmeside og bestiller 10 stk sushi, fra Nyborg afdelingen da du bor i nyborg.
Scenarie 2:
Du har 10 sushi stykker i kassen, og er klar til at betale men du har en rabatkode så du får 10% på hjemmesiden, indløs koden ”551732”
Scenarie 3:
Du har stadig de 10 sushi stykker i kassen, men vil sådan set gerne have flere stykker i kurven da du er i tvivl om det er nok, tilføj 5 mere.
Scenarie 4:
Du er i tvivl om man kan spise i restauranten så du vil gerne kontakte stedet for at få mere afvide, derfor finder du kontaktinformationerne til stedet. Der er flere muligheder.

Hvorfor lige disse fire scenarier har været vigtige er på baggrund af flere forskellige ting som der bliver uddybet nu.
Scenarie 1, under dette scenarie er der blevet sørget for at brugeren ville støde på udsolgte situationer, for at se om det påvirker brugeren, om brugeren ser at varen er udsolgt eller om det skal gøres mere tydeligt at varen er udsolgt, eller om det ikke er noget problem.
Scenarie 2, da flere af restaurant siderne er begyndt at køre med rabatter på deres egen hjemmeside for at få trafikken derover frem for på Just Eat, så har det været nødvendigt at se om kunderne tydeligt kan se hvor de kan indløse den, og se om kunderne får indløst kuponen uden problemer. Dette bliver testet da brugeren ikke vil spilde sin tid på at skulle kontakte den enkelte restaurant for at få rabatten indløst, men også fordi klienten heller ikke vil bruge tid på det.

Scenarie 3, der bliver nu testet om kunden lægger mærke til hvordan kassen skal opdateres når de putter ekstra ting i kurven, da det er nødvendigt at kunden selv trykker ”opdater kurven” hvis kunden ikke trykker på denne knap, men derimod ligger 5 ekstra stykker sushi i kurven og går videre til kassen, så har kunden stadig kun 10 stykker sushi med til kassen.
Scenarie 4, sidste scenarie er for at give kunden et indtryk af, at der altid er mulighed for at kontakte den enkelte restaurant selvom der er en kontaktform. Der er andre muligheder rundt på hele hjemmesiden hvilket også skal være tydeligt for kunden at kunne se.
Under det her test, er testpersonen blevet stillet et scenarie af gangen, hvor der herefter er blevet observeret for, at se hvordan testpersonen løser det scenarie der bliver stillet. På denne måde påvirker man ikke testpersonen eller hjælper dem på vej, hvilket skaber et resultat som om testpersonen er inde på siden første gang.

Da der er 5 forskellige testpersoner der har været igennem de fire forskellige scenarier, så kommer der svar fra to personer i dette afsnit, hvor de resterende svar vil kunne ses nede i bilag.