prototypen er der også kommet

Udvikling af produkt – Første del
Efter de første brugertest er blevet gennemført ved hjælp af prototypen er man påbegyndt udviklingen af produktet til klienten, da man allerede har et design på plads, der er en identitet at følge ved det styletile der er blevet lavet ud fra deres logo og gamle hjemmeside.
Ud fra prototypen er der også kommet diverse resultater på A/B test, som har givet en klar fornemmelse af hvordan takeaway siden skal være, om der skal være en ekstra side som man skal kunne klikke ind på osv.
Med alle disse ting i mente har man kunne begynde på hjemmesiden, og bygge den ud fra hi fi wireframe og prototypen som er opstillet med det reelle design som hjemmesiden skal køre.
Der blev oprettet en wordpress side, hvor der skal arbejdes med front end design på hjemmesiden, da hjemmesiden er til en klient som skal have muligheden for at kunne gå ind og rette i hjemmesiden eller produkterne uden de store problemer, så bliver der også tænkt på brugervenligheden til klienten.

Da man samler de tre forskellige hjemmesider kings allerede har, så har man sørget for at skaffe et domænenavn ved en hosting side, som netop taler for en samlet hjemmeside www.kings-sushi.dk de nuværende hjemmesiders domæne er f.eks kings-odense.dk/ kings-nyborg.dk/ kings-svendborg.dk/
Med det nye domæne taler man for en samlet hjemmeside.
Med det nye domæne på plads, påbegynder man installationen af wordpress, hvor man kan sidde med front end design og lave en hjemmeside.
Da hjemmesiden begynder at tage form i forhold til en forside med fuld fokus på de tre afdelinger, så når kunden kommer ind bliver man præsenteret med et valg fra starten af. På denne måde danner kunden også et overblik over, at der er mulighed for at bestille ved andre afdelinger frem for kun en, men kunden bliver også opmærksom på at han eller hun skal tage et valg om hvor der skal bestilles mad fra, eller bestilles bord.

Takeaway siden får kategori filteret i venstre side, da A/B testen har 100% talt for at have den ude i siden, da brugerne allerede er vant til at se den der på shop sider. På denne måde kan man også have et filter der scroller med en ned, hvis der er mange produkter.
Da man har taget disse tiltag til sig, har diverse svar fra A/B testen dannet ramme for nogle af de centrale punkter på hjemmesiden hvor kunderne kunne blive i tvivl eller irriteret hvis de bestiller forkert eller ikke kunne filtrer i deres produkter som de gerne vil på andre shop sider.
Da der er blevet udviklet på hjemmesiden er man begyndt at have flere muligheder for brugertest igen, hvor der kan blive testet flere forskellige ting, derfor er der blevet opsat nye brugertest med henblik på at teste nogle forskellige scenarier en person kunne komme ud for på en shop side.

Skriv et svar