Med i pakken havde han også nogle specielle sushi-opskrifter, og jeg må jo sige den dag i dag, at det var penge og tid godt givet ud. For det forvandlede virkelig alt,” forklarer Sinne Lagrolet. Et er at hun fik styr på Sushi-delen og virkelig nu elskede spisen. Men i 2006 var det ikke ligefrem et hit i Nordjylland, hvor der virkelig var stille i den lille restaurant det første år. Året efter begyndte Sushi-hypen dog at rulle ind over Europa, og ramte også Danmark, hvor de blandt andet spiste det hele tiden i den populære ungdoms tv-serie 2900 Happiness. Det satte fart i Odenseensenes lyst til Sushi.
”Vi havde 14 siddepladser, og pludselig var der fyldt hver eneste aften. Jeg har altid sagt, at jeg hellere ville have en lille fyldt restaurant end en stor halvtom. Så folk blev nysgerrige på, hvorfor der hele tiden var fyldt, og så gik det lidt slag i slag,” forklarer Sinne Lagrolet. Da vi møder hende er hun netop hjemvendt fra Nibe-festivalen, hvor SushiMania havde en bod. Det var faktisk historisk, fordi det var den første eksterne spiseleverandør til den populære festival, der ellers plejer at stå for al maddriften selv.
Tilbage til 2007 hvor Sinne og Peter åbnede butik nummer to. Denne gang i Randers. ”Der var heller ikke et sushi-sted i Randers, så vi var ligesom first movers også der. Men det var selvfølgelig også lidt op af bakke igen, fordi vi også først skulle overbevise dem i Randers omkring, hvor lækkert sushi er,” husker Sinne tilbage på en hård tid, hvor hun kørte frem og tilbage til Randers hver eneste dag.
Et nyt koncept blev også udviklet som de første i Danmark. Et slags bland selv paradis med sushi. SushiMania var født og åbnede i Reberbansgade. Det er tydeligt, at Sinne og Peter ikke har været bange for at tage chancer igennem deres liv sammen. De er en stærk forretningsduo, som komplimenterer hinanden bedst muligt. Det med chancer hænger meget godt sammen med, at det var en misforståelse, der fik franchise-bølgen til at vokse for Odense-duoen.
”Vi ville gerne af med den i Randers, for det var for hårdt at pendle og holde styr på den. Så jeg ringede til en mit netværk i Randers og spurgte, om han kendte en, som kunne være interesseret i at købe det. Næste dag ringede han mig så op og sagde, at han havde tænkt over det, og det ville han gerne. Det viste sig, at han havde misforstået mig og troede, at jeg tilbød ham at købe den. Men der fik vi så øjnene op for en franchise-model,” lyder det fra Sinne.