promocarrie

Hvordan laver man en søgeordsanalyse for sin hjemmeside?

En besøgende er ikke bare en besøgende, en besøgende skal konvertere eller interagere med dit website, gør en besøgende ikke dette, er de i bund og grund ligegyldige. Med en søgeordsanalyse sikrer du dig at det er de rigtige søgeord du arbejder på og dermed de rigtige ord du dukker frem på, når en bruger indtaster en søgefrase i søgemaskinerne.

Dette scenarie er et ganske klassisk eksempel på en tydelig kommunikationsgap, sælger og kunde imellem: Sælger har et navn på sin service eller ydelse, måske et fagterm, men kunden søger efter noget helt andet. Ofte er virksomhedsejere så indgroede i deres egen virksomhed, at de slet ikke overvejer at nogle mennesker slet ikke kender deres produkter og ydelser og slet ikke benytter de officielle fagord, når de omtaler dem, hvis de gør. En søgeordsanalyse vil afsløre hvilke ord de benytter om dine ydelser og produkter.

Hvordan laver man en søgeordsanalyse?

Der findes en lang række værktøjer til den slags, men vigtigst af alt er det, at du ikke kun angriber vertikaler, gå efter det der kaldes longtail ketywords, søgeord der ikke er top generiske. En sammenkædning af flere forskellige ord eller sætninger, giver en målrettet forespørgsel, hvor køber også er langt mere i buy-mode. Nu mere specifik søgning en bruger taster, nu længere er han i købsprocessen og nu større chance er der altså for en konvertering.

En søgeordsanalyse kan man selvfølgelig også købe sig til, da det ofte er en del af “pakken” når man køber SEO. Se mere på siden

Gå ikke udelukkende efter trofæ søgeord

Trofæ søgeord som de kaldes, eksempelvis ord som børnetøj, kan rigtigt nok generere en stor mængde besøgende, men brugeren der indtaster denne forespørgsel, vil være langt fra en endelig beslutning. Derudover kræver det enorme ressourcer at kæmpe sig op i søgeresultaterne, på et sådan ord. Det vil i langt de fleste tilfælde, være mange gange så lukrativt at arbejde på 10 forskellige longtail søgeord, som et top generisk af slagsen!

Lang historie kort, brug de søgeord dine kunder bruger om dine produkter og services og gå efter den lange hale, med disse ord, vil vi overlade ordet til Thomas Rosenstand fra Concept-I.

Nyhed fra “seo-nyheder.dk”

 

Seneste Opgave

yourcity Webdesign 

promocarrie